Posten op Facebook: waarom en hoe?
Tegenwoordig zijn wij allemaal steeds actiever op social media. Facebook is een van de belangrijkste pagina’s omdat hier voor bedrijven onwijs veel mee mogelijk is. Zo kun je bijvoorbeeld adverteren via Facebook en je webwinkel koppelen aan een Facebook shop. Daarnaast zorgt je Facebook pagina onder andere voor naamsbekendheid, nieuwe klanten, klantenbinding en meer verkopen. Alleen berichten plaatsen op Facebook, hoe doe je dat nou het beste?
Allereerst moet je in je achterhoofd houden dat mensen een pagina leuk gaan vinden op het moment dat zij op de hoogte willen blijven van je merk of als je interessante berichten plaatst. Als fans het idee krijgen dat zij gebruikt worden voor commerciële doeleinden dan zullen zij afhaken. Om toch je bedrijf te promoten, kun je je fans motiveren om ervaringen over je product of dienst te delen. Dit kun je doen door bijvoorbeeld je klanten uit te nodigen om een review te plaatsen op Facebook.
Het tijdstip is ook van belang. Uit onderzoek is gebleken dat updates op zaterdag en zondag meer interactie opleveren. Doordeweeks zijn mensen veelal druk met werken en in het weekend spenderen zij meer tijd op social media. Daarnaast zullen mensen ook vaker reageren in de vroege ochtend of avond.
Zorg er ook voor dat de Facebook updates beknopt zijn. Updates met 80 tekens of minder zorgen voor meer interactie. Foto’s en emoticons aan je bericht toevoegen dat wordt ook gewaardeerd onder je lezers.
Verras je volgers regelmatig met leuke winacties. Daardoor trek je ook weer meer volgers aan!
Nog een motivatie om actief te zijn op Facebook: uit onderzoek is gebleken dat klanten meer geld uitgeven aan een pagina die zij leuk vinden, dan aan een pagina die zij niet leuk vinden.
Heb je zelf intersse in het beginnen van een webshop? Neem dan een kijkje op Starteenwinkel.nl
Vond je dit interessant? Bekijk dan ook onze tips voor Twitter!